Vitamine C beschermt je immuunsysteem, helpt bij het bestrijden van infecties en virussen. Vitamine C helpt bij stress.

Vitamine C

De immuniteit verhogende eigenschappen van vitamine C
De winter is het jaargetijde waarin heel wat mensen last krijgen van verkoudheden, keelontstekingen en allerhande soorten griep. Uit onderzoeken van het Linus Pauling Instituut blijkt dat 95% van de volwassen bevolking geen gebruik maakt van de preventieve en genezende kracht van hoge dosissen vitamine C.

Mensen die naargelang de kracht van hun immuniteit 1000 tot 6000 milligram vitamine C per dag innemen, beschermen zich niet alleen tegen de typische winterkwaaltjes, maar voorkomen ook griepaanvallen.

Spijtig genoeg gebruiken slechts zeer weinig mensen voldoende vitamine C om echt te kunnen genieten van zijn beschermende werking. Men gaat er nog steeds van uit dat 75 tot 90 milligram ascorbinezuur, die door het ministerie van Volksgezondheid wordt aanbevolen, voldoende is voor een optimale dagelijkse dosis.
De realiteit toont aan dat die hoeveelheid net volstaat om scheurbuik te voorkomen, maar zeker geen garantie biedt om in een optimale gezondheid herfst en winter door te komen.

Nobelprijswinnaar Dokter Linus Pauling was dertig jaar geleden de eerste die het belang van hoge dosissen vitamine C beschreef en bekendmaakte. Tijdens de afgelopen kwarteeuw verzamelden duizenden wetenschappers een massa aan bewijzen die aantonen dat vitamine C, voldoende rust en een degelijke hygiëne de beste wapens zijn tegen griep. Daarnaast bestaan er voldoende weerstandverhogende producten om (winter-) ongemakken te voorkomen.
Vitamine C is onmisbaar voor de ontwikkeling en onderhoud van bindweefsel.
Vitamine C beschermt je immuunsysteem, helpt bij het bestrijden van infecties en virussen.
Vitamine C versnelt de productie van nieuwe cellen bij wondgenezing
Vitamine C helpt bij de bestrijding van stress.
Vitamine C is een antioxidant die voorkomt dat vrije radicalen zich met andere cellen verbinden tot schadelijke cellen.
Van alle vitaminen is vitamine C misschien wel de belangrijkste. Dat komt omdat de mens, als één van de weinige levende wezens, zelf deze vitamine niet kan aanmaken.
Gebrek-symptomen van vitamine C zijn verminderde weerstand, vertraagde wondgenezing, bloedend tandvlees, vermoeidheid en uiteindelijk scheurbuik. Rokers, diabetici, vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, mensen met veel tress en mensen met infectie -virusziekten of wonden hebben een verhoogde behoefte aan vitamine C.
Uit het voorgaande blijkt duidelijk dat het lichaam voortdurend behoefte heeft aan relatief grote hoeveelheden vitamine C. Omdat de voeding van de moderne mens minder vitamine C bevat, komen tekorten veelvuldig voor. Veel vitamine C in voeding gaat verloren door oxidatie en door verhitting en ook de bodemgrond is verarmd zodat er er ook vandaar uit minder vitamine C ontstaat.
Aanvullen met vitamine C supplementen is raadzaam.
Vitamine C komt voornamelijk voor in fruit - groenten - citrusvruchten - broccoli - aardbeien.
Vitamine C is oplosbaar in water.
Orthomoleculaire aanbeveling 1000 - 2000 mg
Veilige maximale dosering "tot darmtolerantie"
Om de "aanval" van vrije radicalen te weerstaan is het raadzaam een stabiele basis vitamine C te hebben.
Eigen ervaringen:
Ik gebruik al ruim 25 jaar dagelijks ongeveer 2000 mg vitamine C via fruit - groenten - Herbalife voeding en vitamine C tabletten. Nagenoeg in al die jaren geen griep of andere ongemakken. Wel snellere wondgenezing (vlgs. huisarts) - hoofd en beenwonden door vallen en lichte aanrijdingen met wandelen. Vitamine C pas in mijn Leefstijl
Balance of Profits SPAL heeft vitamine C van in haar programma.
Een (1) tablet bevat ruim 700 mg vitamine C . 150 tabletten ( € 36,00,-) meer info / bestellen
Gebruik hiervoor onze kortingscode 194306-8
  print