Talloze onderzoeken hebben aangetoond dat vitamine D zeer belangrijk is voor de algehele gezondheid. Onze botten en natuurlijke afweer blijken sterk afhankelijk te zijn van vitamine D.

Vitamine D

Vitamine D
Talloze onderzoeken, vooral van de laatste jaren, hebben aangetoond dat vitamine D zeer belangrijk is voor de algehele immuniteit en gezondheid. Onze botten en natuurlijke afweer blijken sterk afhankelijk te zijn van vitamine D. Vooral in de herfst en winter, wanneer we zelf nauwelijks vitamine D in de huid aanmaken, hebben veel mensen behoefte aan extra vitamine D.
Vitamine D speelt ook een rol bij de instandhouding van de weerstand van de spieren.
Vitamine D is een bijzondere vitamine omdat behalve voeding ook de energie van de zon er voor zorgt.
Vitamine D is belangrijk voor de opname en verwerking van calcium - fosfor voor sterkere botten en tanden.
Vitamine D heeft een gunstige invloed op je immuunsysteem
Vitamine D versterkt het immuunsysteem. ..Vitamine D beschermt tegen osteoporose.
vitamine D in je lichaam zorgt ook voor een beter evenwichtsgevoel, waardoor het risico op valpartijen verkleint
Vitamine D heeft een gunstige invloed op je immuunsysteem
Risicogroepen voor een tekort aan vitamine D zijn...
• Vegetariërs en veganisten
• Mensen die bedekkende kleding dragen (lange mouwen, hoeden, hoofddoeken, boerka’s)
• Mensen die weinig buiten komen. Mannen en vrouwen ouder dan 70 jaar of wonende in een verzorgings- of verpleegtehuis.
• Zwangere vrouwen
• Vrouwen van 50 jaar en ouder
• Mensen met een donkere huidskleur
• Mensen die ongezond en eenzijdig (niet-gevarieerd) eten
• Mensen die veel alcohol drinken
• Mensen die een vetarm of vetvrij dieet volgen
Gebrek-symptomen kunnen zijn osteoporose, osteomalacie, spierzwakte, pijn,verlaagde immunuteit, rachitis (engelse ziekte)
Skeletafwijking bij kinderen en verweking van botten bij volwassen.
Een tekort aan vitamine D kan osteoporose (botontkalking) veroorzaken.
Ouderen, zwangeren, mensen met een donkere huidskleur, gesluierde vrouwen, vegetariërs, hebben meer nodig.
Vitamine D komt je lichaam binnen via zonlicht en zit in vette vis, vet vlees, melkvet, paddenstoelen, gist.
Vitamine D is oplosbaar in vet.
Orthomoleculaire aanbeveling 75 mcg
Veilige maximale dosering 100 mcg
Raadzaam is het om een stabiele basis vitamine D te hebben.
Eigen ervaringen
Ik, Aad Wijntjes gebruik dagelijks tussen de 50 en 100 mcg vitamine D via veel buiten zijn - dagelijkse voeding - vitamine D tabletten en Herbalife voeding. Vitamine D past in mijn leefstijl
Balance of Profits SPAL heeft Vitamine D3 van VitaKruid in haar programma.

Een (1) tablet bevat 75 mcg vitamine D... Potje van 60 tabletten ( € 19,00,-)
Een (1) tablet bevat 25 mcg vitamine D....Potje van 120 tabletten ( € 14.00.-)

meer info / bestellen

  print